♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Mitt förlorade barn - Tänk efter!

Av Isabella Gonzalez - 17 juli 2012 18:05

Ta aldrig allt föregivet.
Det är inte alltid så självklart att bli gravid,att ha friska barn.
Det är inte alltid så självklart att man ska kunna gå i skolan eller jobba fulla timmar som en frisk person. Är du sjuk uppskattar och gläds du åt en enda dag.
Se aldrig ner på en person som inte är kapabel till detta!

Jag var gravid. Jag hade min pojkvän och vi var båda överens om att detta barn skulle vi ha. Vi var unga,särskilt jag. Men han med ett barn sen tidigare.
Allting gick bra tills vecka 12. Missfall, blod, tårar.
Alla visste att jag var gravid, hur skulle jag nu säga att jag inte längre va det?
Vad gick fel?! Alla har ju runda magen och nio månaders glädje?!

Jag visste inte vad som var fel.
Jag visste bara att jag jämt hade problem. Tarmar som krånglade, buksmärta, en menstruation fylld med extrem smärta! Senare cystor och allt ni kan tänka er.
Att jag var hemma för att jag hade mens var ju hur löjligt som helst och jag fick veta att jag trodde jag var så märkvärdig och enda personen i hela världen med mens!
Läkarna viftade ständigt bort mig och jag hade oturen att jag var så ung!
När man e så ung e det lättare att säga "du växer ifrån det"...."det blir bättre".
Blev till och med iväg skickad till BUP då dom trodde att det var psykiskt!!

För två år sedan fick jag min diagnos. Då hade jag fått missfall för andra gången och var helt förstörd.
Idag vet jag att det var Endometrios!

Jag fick höra av en så kallad vän (som jag inte har kontakt med idag), att hon blev glad när hon tittade på sig själv och mitt liv och att hon lyckats få en frisk son medan jag lever med detta.
Tillslut fick jag även höra att jag är onormal, alla andra får ju barn...
Och det var rätt åt mig och jag förtjänade inte att få bli mamma.....
Fruktansvärda slag i magen!

Allt jag vill är att få bli mamma men jag möter hela tiden motgångar, och allt omgivningen gör är att sänka mig.
Antingen medvetet eller omedvetet.
Jag e 20 år därför tar ingen mig på allvar.
"Sluta att tänka på det. Det kan du oroa dig för när du e 30 och ska ha barn".

När jag är 30 år är jag förmodligen helt steril...
Och inom två år SKA jag ha barn.
Jag är lika vuxen nu som om tio år. Min sjukdom finns här lika mycket nu.
Min längtan efter bebis är Här och Nu!
Om tio år bor jag i hus ute på landet med mina små knoddar!
Jag är stark idag och idag ger jag mig fan på att klara detta!!

Men imorgon är jag kanske skör och håller på att tappa hoppet.
Och det är så det är.
Man har sina bättre och sämre dagar!
Dom är tillräckliga... Då behöver inte idiotiska kommentarer fällas.

Det e inte självklart att bli mamma.
Tänk två gånger innan ni talar högt.
Du kan ha förstört mer än du tror med små snabba ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 25 juli 2012 14:52

Hörrni. Jag har en ny blogg nu! http://isabeellas.devote.se/ Så jag kommer alltså vara Där nu.:) Hoppas ni fortsätter följa mig! Kram ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 14:20

Laddat ner fler roliga appar att pyssla med collage och effekter på.:) ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 10:49

Morgon pigg det är jag det idag. Varit vaken sen halv nio imorse, vilket jag inte brukar vara. Men blev helt slut efter träningen igår plus att jag tog lugnande innan sängdags, så jag har ju sovit stenhårt.:) Har ringt en massa ärenden sen jag lå...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards