♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

En text från en inte så frisk tjej.

Av Isabella Gonzalez - 1 mars 2012 01:24

Halv två på natten, klarvaken och har tråkigt. Jag vill göra något! Vad känner jag nu egentligen? Hjärtat slår fort, det är en konstig känsla från halsen ner till magen, jag börjar små svettas i händerna, det kryper i benen.. till och med armarna! Jag vill inte sitta still här, ge mig nåt att göra. Jag vill inte gå och lägga mig, och kan inte heller. Jag vill inte till skolan imorgon, herregud, och med det kryper en ångestattack fram samtidigt. Jag vill inte,vill inte,vill inte! Tvinga mig inte. Det är omgivningen och studenten som tvingar mig. Varför vill jag inte till skolan?

För att ni kommer bara att irritera mig, gå mig på nerverna, jag kommer fantisera om att jag puttar in er i ett skåp eller nåt. Jag vill inte träffa en massa människor, folksamlingen skrämmer mig. Fattar ni inte det? Låt mig vara. Min lärare tvingar mig att stå i den där jävla butiken...... vill inte möta dom! Lägger mig ner & ger upp det.

Jag vill inte sitta där igen och känna att jag hellre vill springa eller vad som helst än att sitta......där.


Vad gör man?


Finns det ett piller som har en verkan som typ; hej-nu-kommer-jag-göra-allt-jag-normalt-sett-inte-vill-göra?

I don't think so!



Jag har även svikit min vän. Men herregud, jag klarade inte av det. Jag puttade hellre bort henne, sa dumma saker. Stick! Och skulle hon höra av sig nu, skulle jag sagt samma sak. Jag orkar inte med dig, eller någon annan. Det värsta är när du inte accepterar det, utan fortsätter pusha på och ställa en miljontusenfemtioelva frågor! När jag tänker på vissa människor nu, vill jag bara spy.

Varför? Dom bara stör mig.


 
 
Borderline & Jag

Borderline & Jag

1 mars 2012 07:49

Sv; Hejsan =) Vad roligt att du hittat till min blogg..Testat att lägga till dig på msn och hoppas att du har det.. Ha de bäst kram Erica-Natalie

http://Ekblaad.blogg.se

Isabella Gonzalez

1 mars 2012 17:39

Japp, accepterat dig som du märkt.:)

 
bipuss

bipuss

1 mars 2012 14:39

Hej Isabella och tack för kommentaren på min blogg! Jag var ockå vaken i natt med samma symptom. Ångest, svettas, hjärtat galopperar...
Februari - mars är alltid en svår tid för mig då jag lätt går upp i hypomani/mani för att sedan bli rejält deppig. Sömntabletter är ofta min räddning då; får jag bara sova så kan jag för det mesta "mota Olle i grind" och slippa några djupare skov.
Kram på dej och ta hand om dej /bipuss

http://:bipuss.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

1 mars 2012 17:38

Ja det är då inte lätt det här.:/
Jag har precis fått diagnosen, och har inte lärt mig att hantera allt detta skit.:/
Sömntabletter skrämmer mig.. :$ Får för mig att jag aldrig kommer vakna igen. :$

Kram, detsamma! / bessi

 
bipuss

bipuss

2 mars 2012 16:54

Jodå du vaknar igen! Det finns s.k insomningstabletter som hjälper en att somna. De går ur kroppen på ca 2 timmar. Men känns det inte rätt så ska du strunta i det.

Rutiner är viktigt för oss bipolära. Stig upp samma tid var dag, ät på samma tider m.m det hjälper. Livet blir lite inrutat men hellre det än att leva i en ständig berg- och dalbana...

Jag hoppas att du får bra behandling med både mediciner och någon kunnig att prata med. Kram på dej

http://:bipuss.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

2 mars 2012 17:27

Stort tack för dina råd! Dom behövs!
Idag har jag varit på psyk i tre timmar. Det skulle "bara" vara i 1½ timme från början, men var tvungen att träffa en läkare med.

Jag hoppas på att få medicin som passar mig snart, att leva såhär är allt annat än kul...

Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 25 juli 2012 14:52

Hörrni. Jag har en ny blogg nu! http://isabeellas.devote.se/ Så jag kommer alltså vara Där nu.:) Hoppas ni fortsätter följa mig! Kram ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 14:20

Laddat ner fler roliga appar att pyssla med collage och effekter på.:) ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 10:49

Morgon pigg det är jag det idag. Varit vaken sen halv nio imorse, vilket jag inte brukar vara. Men blev helt slut efter träningen igår plus att jag tog lugnande innan sängdags, så jag har ju sovit stenhårt.:) Har ringt en massa ärenden sen jag lå...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards