♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Isabella Gonzalez - 5 mars 2012 19:43

Blev inkallad till skolsköterskan idag, och fattade direkt att något var på tok, jag brukar väl knappast bli inkallad av henne bara sådär! Och mycket riktigt.....

Hon läste ur papper där det stod att på grund av psykiska problem kan jag inte praktisera, och på detta krävs intyg på att jag både inte är kapabel till detta och att jag verkligen har Endometrios & Bipolär Sjukdom! Paff..... Men sen visa det sig också att skolsköterskan redan hade fått muntligt intyg av en sjuksköterska där min läkare för min Endometrios sitter, att jag har den sjukdomen.

FÅR DOM GÖRA SÅ?!?!?:O


Det jag ska fixa nu är intyg från psyk och skriftligt intyg från min läkare på UM. Sen ska jag köra upp dom i trynet på den där rektorn. För det var såklart han som kommit på allt detta, men ändå var det skolsköterskan som fick kalla in mig.

Imorgon har jag en tid hos skolläkaren 14.30 för att han ska intyga att jag verkligen inte är kapabel att göra en praktik just nu!


Sen fick jag även veta att jag som söker lägenhet (det är såhär att jag går i särskolan och har rätt för hjälp från LSS), inte behöver fortsätta göra detta på egen hand. För dom anser mig inte vara kapabel (poppis ord idag!) att bo själv!! Det stod mellan att bo kvar hemma (där flippade jag ur totalt, men dom förstod varför sen) eller att bo i en egen lägenhet fast med boendestöd, för att jag ska kunna nå dom dygnet runt om jag behöver det. Plus att dom ska kolla hur jag sköter mig rent allmänt. Detta på grund av min Bipolär Sjukdom! Dom anser att det inte är säkert att slänga in mig i en lägenhet helt på egen hand, när jag är....kapabel (:O) att skada mig själv och slänga möbler runt omkring mig när jag är deprimerad, plus att jag blir galen-galen när jag går uppåt, och kan tydligen behöva någon som säger till mig.

När dom fick veta att enda gången mina föräldrar faktiskt sagt till mig är inte när jag går uppåt, utan när jag får mina vredesutbrott, men då får jag bara höra "lugna dig nu!" .... och det triggar inte igång en knäpp tjej som jag mer?;o Så sa dom i alla fall att det vi ska satsa på fullt ut nu är egen lägenhet med boendestöd, som kan hantera detta!

JAG VILL INTE HA BOENDESTÖD!

jag städar skit bra.... särskilt när jag går uppåt. Jooodå, att ni kommer bli förvånade. För när jag är uppåt är jag experten själv på att städa, och stå och skrubba tills jag blir alldelse swett!


Men det är så mitt lilla liv ser ut just nu.

Så nu blir det massa möten, mina vanliga läkarbesök, skolläkaren imorgon, fixa en massa intyg osv osv!

Fuck dom.

Var ni tvungna att komma med detta nu? I min värsta nedåtperiod ni kan tänka er?

Ja-a då. -.-

Av Isabella Gonzalez - 5 mars 2012 11:53

Jag har inte skrivit på några dagar nu eftersom att jag varit med Markus hela helgen, hos honom. Vilket har varit otroligt skönt efter allt som hänt! I lördags firades han med familj, super kul!


Helgen började som ni förstår bra, men igårkväll kom ångesten tillbaka efter några sms från Henne. Ångesten greppa tag om mig totalt, vad ska jag göra nu? Var e min trygghet? Jag ska slängas hit och dit mellan er, när det passar Er. Jag då? Hur ska jag kunna bli frisk när ni bara slänger runder med mig, utnyttjar mig och är egoistiska hela tiden? Pft.


I Fredags var jag på psyk. En ½ timme trodde jag det skulle ta. Efter TRE timmar blev jag klar!! Eftersom att jag hade fått detta katastrofala utbrott i Torsdags och sen skadat mig själv på det sättet som jag gjorde, och psyk tanken misstänkte att min Citalopram triggade igång mig, var jag tvungen att vänta på en läkare som skulle bedöma om jag skulle byta medicin direkt eller om jag kunde vänta tills jag skulle träffa Min överläkare nu i Mars. Det enda hon gjorde var att sänka Citalopram till 10 mg, sen får min överläkare sköta resten. Jahaja.....

Imorgon ska psyktanten ringa mig för information om jag ska fortsätta ha henne eller någon annan, och när vi ska träffas.


Nu ska jag ha lektion.

Kill Me!


Ciao.

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards