♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Alla inlägg under februari 2012

Av Isabella Gonzalez - 29 februari 2012 22:24

Nu ligger jag risigt till! Har drabbats av sån enorm ilska och lättirritation. Det som hände ikväll skulle vem som helst bli arg över, så det var ingen överreaktion från min sida. Det är många som reagerat, men det jag sa kaaan kanske ha skapat ett nytt krig. Jag tänkte nog lite för högt,mitt i ilskan! Men samtidigt känner jag.....how fucking cares?!


Ångrar mig i alla fall definitivt inte, för jag är den som säger sanningen rakt i nyllet istället för att snacka skit runt omkring. Så fungerar jag. Jag hatar skitsnack, på det sättet skulle man kunna tro jag är kille.;) Tjejer älskar att skvallra, ändra på historier, förstora upp och snacka skit! Särskilt över en kopp kaffe... och en liten sockerkaka dom stått och gjort. Men sån är då alltså inte jag. Jag föredrar att säga det till personen i fråga direkt! Dock är jag faktiskt snäll, tro det eller ej.;) Jag brukar linda in det, ta det på bästa sätt och ändå vara schysst! Men när man triggar igång mig får man ta konsevenserna! Thats it. Och kan man inte ta det.... Ja ge då f*n i att trigga mig. :o


Men i alla fall, tredje världskriget är här. För att Ligisten (jag) öppnat käften. To bad for you. Men jag brukar vinna krig! Powaaaah!


Nu ska jag fortsätta prata med världens bästa kille och sen skriva jätte viktig information om min dag här inne.:P Höhö.


Hejdå!

Av Isabella Gonzalez - 29 februari 2012 10:48

Sovit till och från i tre timmar inatt/tidigt imorse. Upp klockan sju, sminka & fixade mig. Stack till skolan med endast kost ersättning i magen. Idrotta och höll på, pigg som fan. Men samtidigt är jag deprimerad! Vad fan händer?! Hur kan man vara såhär blandad? Jag fattar fan inte... och Lamotriginet skulle hjälpa. FAN ta den! Men är detta alltså en uppåt period? Läkaren sa att om jag får en uppåt period måste jag ringa honom & sen avsluta behandlingen av Lamotriginet, eftersom att den då inte sammarbetar med Citalopram.

Men jag är deprimerad och nedstämd och allt ni kan tänka er samtidigt som jag är fylld av energi. Borde jag söka upp läkaren egentligen?:s Vad är detta för situation??? Jag skulle ju ligga på en jämn nivå nu.. :/

Totalt förvirrad !

Av Isabella Gonzalez - 29 februari 2012 01:17

Jag vill göra nåt! Klockan är halv två på natten strax, och jag vill ut och springa eller nåt. Gud vad skönt det hade varit! Jag vill träffa någon kompis ute och snacka skit. Fast alla sover ju. Jag vill göra allt utom att sova! Ibland brukar jag ligga i sängen och titta på Markus när han sover, och undra, hur kan du? Hur kan du somna sådär fort? Ibland kan han ena sekunden pratat och i nästa stund sover han! Hur gör du människa? Jag är så avundsjuk då. Alltid är det värst när Markus inte är här, som nu t.ex Hjärnan vill helt enkelt inte....

Jag lägger mig, och blundar, sen känner jag hur det kryper i benen och jag börjar tänka på enmiljonetthundraåttio saker! Ibland ligger jag och känner hur hjärtat skenar iväg. I mig är det aldrig lugn och ro, ska jag tala om för er!

Snart hjälper det inte ens att sitta här vid denna jävla datorn heller....Undrar vad mamma säger om jag får för mig att springa ut nu?:D Omg vad skönt det hade varit. Tittar ut genom fönstret... dimma, regn. Mmmm!

I regnet kan ingen se mina tårar!


Det bästa med att gå ut på natten, är att jag skulle kunna promenera och gråta samtidigt. Få ut alla känslor! Ingen ser och hör.......särskilt inte mitt i natten en tisdag! Jag kan vara mig själv, och slippa hålla igen. Som min mor gjorde en gång... Gick ut i skogen och bara skrek av sig allt.

Jag vill skrika, hoppa, gråta, skratta & allt.


Och förresten.

Haha trög jag är.


Jag HAR GÅTT NER 2 KG PÅ EN VECKA!

Åh, bara 38 kg kvar. -.- Suck...

Fan ta övervikt!


Av Isabella Gonzalez - 28 februari 2012 15:13

Hallå alla.


Just nu är mitt liv en riktig berg & dalbana. Allt attackerar mig verkligen. Kosten och Endon gör att jag har sjukligt ont i magen! Igår fick jag & Markus avbryta vår "shoppingrunda" efter Biopsin, för att jag fick så förbaskat ont!


Ja på tal om Biopsin då. Folk ba "Det e luuuugnt, det gör inte ont!" och på remissen stod det att dom använder "fin nål" osv. TJOBALLE!! :o För det första kändes det fan inte alls som en fin nål, och sen gjorde det svin ont! Jag KÄNDE hur den gick in, hur det spände och gjorde ont. Bara för det skulle dom självklart vara tvungen att göra detta tre gånger! Plus klämma och känna hårt som tusan på halsen, och lymfkörteln! Guuud vad jag hade ont resten av kvällen. Så öm och känslig var jag....Som om magsmärtan inte var tillräcklig.


Varför kan inte Lamotrigin ge mig en super effekt så jag slipper lida? Jag håller på att gå raka vägen ner i djupet av mitt svarta hål igen. Att jag börjar i skolan igen efter Sportlovet gör inte saken bättre. Det är så himla svårt att komma tillbaka till rutinerna! Att på nytt börja gå upp tidigt, ta ansvar, göra saker. Jag vill bara slippa det! Ångesten stiger ju mer jag tänker på att jag ska till skolan imorgon, trots att det bara handlar om fyra timmar. Men det är tillräckligt för mig. Varför är det alltid så svårt att ta sig tillbaka efter särskilt loven?! Idag var jag inte i skolan eftersom att min mage krånglar som den gör, det är nog enda gången jag tänkt "Vilken tur jag fortfarande har ont då..."! Ska inte till min läkare förens den 14 mars, men ska iofs till tanten på psyk på fredag. 90 minuter samtalstid....första träffen.....Undrar vad hon vill?!:o det var min läkare där som har hand om mina mediciner som tyckte jag skulle börja på terapin. Jiiippiie...

Just nu känner jag mig bara så negativ. Om inte medicin helvetet hjälper mig, hur kan en tant göra det då?!


Att gå ner så mycket i vikt som jag ska och måste, samtidigt som man är sjuk i två sjukdomar, är ett helvete. Endometriosen sitter i magen, så ni kan fatta att då blir allt ännu svårare. Endometriosen har gått från tjejorganen rakt till tarmarna, och nu när dom ställs inför denna nya förändring... SMÄRTA!!


Just nu önskar jag att jag kunde vara någon annan ....


 

Jag & Min Underbara Katt Tino!<3


Du fattar inte hur mycket jag avgudar dig, vad din närhet & bus gör för att allt ska kännas iaf liiiite lättare! Tino, min Tino. Du är bäst!

Av Isabella Gonzalez - 26 februari 2012 16:13

Hejsan alla!


Jag vet inte varför, men idag är ingen bra dag. Jag har ont i huvudet, super trött och mår allmänt dåligt i kroppen! Kan väl inte tro det beror på den nya kosten. Men under ett par dagar har jag ju haft ont i magen, och vet inte alls hur det ser ut med min Endometrios när det blir såhär. Haft extremt ont liksom, och mina tarmar är redan påverkad av Endon, så förmodligen är kroppen extra känslig just nu! Dessutom är det ju det där med mitt immunförsvar.


På detta känns det som jag håller på att gå neråt i min period igen.... Började bli glad efter att vissa saker löste sig, men nu har jag farligt nog börjat känna att jag inte vill prata med vissa människor, stör mig på saker, vill inte göra nåt, och känner mig allmänt....bitter. Ännu en gång, ingen orsak! Är väldigt lättirriterad. Usch, får väl prata med tanten på P den 1 mars, om beteendet!

Känns inte som Lamotriginet gör någon värst nytta, eller e det kanske bara jag som har dåligt tålamod! Håller fortfarande på att trappa upp dosen. Är på andra tabletten nu, och ska upp till fyra. Yööörk!


Imorgon mina damer & herrar. Då gäller det. Helsingborgs sjukhus 10.00 .... Lymfkörtels Biopsi. Ohfyfan vad jag är nervös! Fucking lymfkörtel, kunde du inte bara sluta vara så jävla stor? bara gå ner och sluta göra uppror.

Min gynekolog tror däremot att detta har uppstått på grund av att jag har Endometrios, och då påverkas immunförsvaret jätte mycket. Och ni vet... när man är förkyld eller så, så kan man ju få svullna lymfkörtlar. I detta fallet handlar det inte om det, haft den i fyra månader utan förkyldningar och sånt som orsak. Läkarna har tagit en miljon prover känns det som, o inget visar det! Men däremot har jag jätte dåligt immunförsvar och varje dag, 24/7 känner jag mig på något sätt dålig. Aldrig frisk till hundra procent. Detta kan lätt vara en reaktion på att kroppen inte mår bra!


Men för att då utesluta vissa saker, och bevisa att gynekologen har rätt så gör vi en biopsi, så man inte missar nåt!

Sötaste Markus, ska vara med. Begärt ledigt för att vara med Mig, och stötta Mig! Åh, en stor kram till han. Mohaha, jag har beslag tagit Skånes goaste kille, suckers!(6) Haha. :) Är så jävla glad att han hänger med eftersom att jag råkar vara vädligt nålrädd! Och bara tanken på att få en nål i halsen gör mig... GAAH! Save me!:o


Nåja, nu ska jag invänta Markus, sen .... får vi se.


Ciao!

Av Isabella Gonzalez - 25 februari 2012 15:22

Hej!


Jag är redan trött på att skriva om vad jag ätit varje dag, haha. Fast det är kul att gå tillbaka till. Men eftersom att jag typ äter samma sak till frukost varje dag osv, så kanske det är bättre att helt enkelt skriva när man testat nya saker.:D

Ikväll ska jag till exempel få äta lasagne, men eftersom det finns pasta - min värsta ovän, i detta, så ska vi ersätta lasagne plattorna med squash istället!:) Gotti! Känns jätte bra nu. En vecka har jag hållit i detta, och fler ska det så klart bli. Pappa tycker att man redan nu kan se en liten skillnad på mig, plus att jag plötsligt kunde ha jeans i en storlek mindre än vanligt, igår när jag var på en shopping runda. :O Det ska bli väldigt intressant att få väga sig på måndag ska jag säga. Fy vad nyfiken jag är! Men nu jävlar rullar det på, går hur bra som helst. Har ärligt talat inte fuskat en enda gång.^^ Känner dock att jag har ont i magen, men det ska tydligen vara normalt nu när man ändrar hela sin kost. Men för mig är det extra jobbigt med tanke på min Endometrios... Well well, det blir bättre. Tror min Endo kan bli mycket bättre när jag går ner i vikt.

Nu på sportlovet har det faktiskt varit lite segt med motion. Det är liksom mest kosten man ändrat på. Men sedan har jag idrott en/två dagar i veckan, sen ska jag promenera varje dag med mamma & lillebror. Så det blir skit bra.


Under i princip hela lovet har Markus varit med mig.:) Även han har varit en enorm hjälp för att klara första tiden med GI metoden! Han är verkligen sund den killen. Så ett stort stöd mitt i det jobbiga. Ska ju inte säga att detta inte är svårt. Igår sattes jag på prov rejält när jag skulle shoppa med kompisar!

Dom äter macdonalds och skit, jag är ju den enda som går på detta. Att ens hitta lunch som inte innehöll pasta och andra sådana grejer var ett rent helvete. När jag väl hittar en kycklingsallad, vad får jag till den? En stor fet brödbit som är värsta sockerbomben, och en fet bakad potatis till! Detta är något jag absolut inte ska äta nu. Så halva tallriken tog min ena kompis. :P Lite besviken ändå. Men jag motstod det.

Därefter fick jag snällt följa med till Macdonalds, där mina två kompisar skulle få sin lunch. Först var jag sugen, men sen försvann det när jag tittade på all mat.. Det e fan värt det. Det e värt allt detta, så jag en dag - smal och fin, kan äta en hambugare utan dåligt samvete!


Go Bessi! :D

Av Isabella Gonzalez - 22 februari 2012 21:08

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade den här bloggen! Så nu ska ni få veta lite.


Jag har på allvar börjat med viktnedgången!:) Med GI metoden. Är inne på tredje dagen och ännu har jag inte fallit för frestelsen.:)

Har ätit skit bra tycker jag, här kommer en liten lista på det jag ätit senaste tre dagarna.


Dag 1.

Middag: Fisk, blomkål och sallad med mjölk till dricka.


Dag 2.

Frukost: Naturell yoghurt med apelsinbitar i, linfrön, all-bran, banan bitar. En GI låg smörgås med Bregott smöret (det andra e inte lika bra), leverpastej, gurka. Till detta lite ägg sidan om!


Lunch: Kesofylld paprika, en enkel omelett och en morot, med smaksatt vatten av gurka.


Mellanmål: Frukt!


Middag: Biffstroganoff enligt GI recept med 1 dl ris och mycket sallad!:)


Dag 3.

Frukost: Naturell yoghurt med all-bran, apelsinbitar och linfrön. GI bröd med leverpastej och gurka. Ägg.


Lunch: Ärligt talat inget mer än päron och torkade persikor! Eftersom att frukosten blev sen. :$ Jädra lov!:P


Middag: Korvstråganoff med matvete som ersätter riset, grönsaker och sallad till. :)


På måndag ska jag väga mig. Hoppas det har gett lite resultat på en vecka! Är heltaggad.


Jag ska gå ner 40 kg!:)

Bli den tjej utseendemässigt jag velat bli länge. Men nu e det allvar. För att förbättra allt, och även min fysiska sjukdom, är detta ett måste!


Är inne på den jobbigaste dagen utan socker. Vad e det jag egentligen gör?

Jo jag äter fetmat, inga problem! Ju mer desto bättre! Blir jag fet? Neeej. ;) Det är de som är så bra! Jag tar istället bort all tillsatt socker. Då är det inte enbart godis och läsk det gäller, utan även minskar otroligt mycket på pasta, ris och potatis. Ska jag ens äta det handlar det om 1 dl eller max två potatisar! Det bästa med denna metoden är att du för det första e så sjukt mätt, och sen får du faktiskt äta mycket av det goda!:) Det negativa skulle vara att jag måste hela tiden kolla vad saker och ting innehåller. För mycket socker = big no! Men fruktsocker är däremot skitbra. Banan är väl det enda jag måste undvika att äta för mycket av. Men jag tror att när jag kommit in i detta, kommer det bara gå skit bra.:)


En gång i veckan ska jag väga mig, alltså varje måndag. Tjoho! Längtar efter att se första resultatet!

Av Isabella Gonzalez - 19 februari 2012 17:21

Jag har haft en rolig helg hos min vän. Och i fredags klippte jag mig ju.;) Så här ska ni nu få resultatet!



Såhär skulle det faktiskt egentligen inte se ut, men snygg frisyr ändå! Kommer dock ta ett tag att vänja sig vid den extremt korta frisyren! Med tanke på att jag innan hade axellång hår. :S


Nu kommer faktiskt Markus.<3 Så det blir bara detta snabba inlägg för idag!;)


Hajdå! 

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards