♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Tystnadsplikt?! och Boendestöd

Av Isabella Gonzalez - 5 mars 2012 19:43

Blev inkallad till skolsköterskan idag, och fattade direkt att något var på tok, jag brukar väl knappast bli inkallad av henne bara sådär! Och mycket riktigt.....

Hon läste ur papper där det stod att på grund av psykiska problem kan jag inte praktisera, och på detta krävs intyg på att jag både inte är kapabel till detta och att jag verkligen har Endometrios & Bipolär Sjukdom! Paff..... Men sen visa det sig också att skolsköterskan redan hade fått muntligt intyg av en sjuksköterska där min läkare för min Endometrios sitter, att jag har den sjukdomen.

FÅR DOM GÖRA SÅ?!?!?:O


Det jag ska fixa nu är intyg från psyk och skriftligt intyg från min läkare på UM. Sen ska jag köra upp dom i trynet på den där rektorn. För det var såklart han som kommit på allt detta, men ändå var det skolsköterskan som fick kalla in mig.

Imorgon har jag en tid hos skolläkaren 14.30 för att han ska intyga att jag verkligen inte är kapabel att göra en praktik just nu!


Sen fick jag även veta att jag som söker lägenhet (det är såhär att jag går i särskolan och har rätt för hjälp från LSS), inte behöver fortsätta göra detta på egen hand. För dom anser mig inte vara kapabel (poppis ord idag!) att bo själv!! Det stod mellan att bo kvar hemma (där flippade jag ur totalt, men dom förstod varför sen) eller att bo i en egen lägenhet fast med boendestöd, för att jag ska kunna nå dom dygnet runt om jag behöver det. Plus att dom ska kolla hur jag sköter mig rent allmänt. Detta på grund av min Bipolär Sjukdom! Dom anser att det inte är säkert att slänga in mig i en lägenhet helt på egen hand, när jag är....kapabel (:O) att skada mig själv och slänga möbler runt omkring mig när jag är deprimerad, plus att jag blir galen-galen när jag går uppåt, och kan tydligen behöva någon som säger till mig.

När dom fick veta att enda gången mina föräldrar faktiskt sagt till mig är inte när jag går uppåt, utan när jag får mina vredesutbrott, men då får jag bara höra "lugna dig nu!" .... och det triggar inte igång en knäpp tjej som jag mer?;o Så sa dom i alla fall att det vi ska satsa på fullt ut nu är egen lägenhet med boendestöd, som kan hantera detta!

JAG VILL INTE HA BOENDESTÖD!

jag städar skit bra.... särskilt när jag går uppåt. Jooodå, att ni kommer bli förvånade. För när jag är uppåt är jag experten själv på att städa, och stå och skrubba tills jag blir alldelse swett!


Men det är så mitt lilla liv ser ut just nu.

Så nu blir det massa möten, mina vanliga läkarbesök, skolläkaren imorgon, fixa en massa intyg osv osv!

Fuck dom.

Var ni tvungna att komma med detta nu? I min värsta nedåtperiod ni kan tänka er?

Ja-a då. -.-

 
 
bipuss

bipuss

6 mars 2012 18:27

Hej Isabella! Vilken jobbig situation du hanmat i. Man tycker ju verkligen atrt det borde råda tystnadsplikt mellan vården och skolan..?
Jag tycker att du, om du inte redan har det, ska kontakta det personliga ombud som finns i din kommun. (Sök på "personligt ombud + kommunen"). Ombudet har tystnadsplikt och står på din sida. Du kan få hjälp att stå på dig. Du är ju inte omyndigförklarad! Vill du bo själv och tror att du klarar det så ska du få göra det.
Lycka till hur du än gör! /bipuss

http://bipuss.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

7 mars 2012 08:24

Vad kan dessa göra?:)
Precis, jag är definivt inte omyndigförklarad..... jag är bara sjuk. -.-

Men med tanke på omständigheterna hemma är jag van att ta hand om mig själv, försöka hantera mina skov själv. Varför skulle det vara annorlunda nu när jag är nästan 20 år?
När jag stått själv i nio år...

Tack för ditt stöd!:)

 
Per

Per

25 mars 2012 18:10

Jag har boendestöd p.g.a jag hamnade i utanförskap,
i mitt fall är det ett socialt stöd som stöttar mig socialt
och hjälper mig plocka lite hemma och så.

Bra stöd om man får en god relation till varann.

http://www.oviksper.se

Isabella Gonzalez

26 mars 2012 11:58

Okej.
Jag har inte ens fått lägenhet så det är det som är problemet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 25 juli 2012 14:52

Hörrni. Jag har en ny blogg nu! http://isabeellas.devote.se/ Så jag kommer alltså vara Där nu.:) Hoppas ni fortsätter följa mig! Kram ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 14:20

Laddat ner fler roliga appar att pyssla med collage och effekter på.:) ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 10:49

Morgon pigg det är jag det idag. Varit vaken sen halv nio imorse, vilket jag inte brukar vara. Men blev helt slut efter träningen igår plus att jag tog lugnande innan sängdags, så jag har ju sovit stenhårt.:) Har ringt en massa ärenden sen jag lå...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards