♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Vikten & Skylla på min sjukdom?! osv.....

Av Isabella Gonzalez - 7 mars 2012 16:39

Vill börja med att skriva, att vecka två i viktnedgången har varit riktigt seg. Inte gått ner ett hekto, alltså har jag på två veckor bara gått ner två kg. Jag vill ha snabba resultat! Nu sitter jag och funderar på vad jag kan göra bättre.....och jag vet precis. Dumpa potatisen/pastan och riset helt och hållet. Inte bara äta lite av det, utan säga hejdå helt till det. Det kommer bli sååå jävla jobbigt! Försöker tänka på min drömbild av min kropp hela tiden, så kanske jag klarar det!


För övrigt händer det så mycket i mitt liv nu så tankarna bara snurrar. Sådana som jag ska fan inte ha ett sånt här liv.:O Jag kämpar för en lägenhet - och nej jag kan inte bara välja att bo kvar hemma, inte alla har den valmöjligheten, tyvärr!

Jag kämpar för att klara av skolan, fixa intyg för mina sjukdomar - annars e det bara hejdå på mig, jag blir utslängd. Sådär ett år innan studenten, det kan ni köra upp någonstans!!

Jag kämpar för att gå ner i vikt  - Jag ska gå ner 40 kg. Det är så tufft att gå emot sig själv och kämpa mot sockret!:/

Jag försöker även ta mig upp ur mitt svarta berömda hål.

Men med allt som jag har överst på min lista, hur j*vla lätt är det att må bra? Det handlar inte bara om att jag e bipolär... pffft försök inte skylla allt på den sjukdomen.


Så fort jag är deppig kommer alltid någon kompis "Är det din sjukdom?!" eller om jag är glad! Jag ba; whaaaat?? jag är inte sjukdomen! En gång blev jag trött på min fd kompis, som var inte så trevlig. Jag sa till henne, hon ba "jag vet att det är din sjukdom som talar". Det är så förbannat störigt när alla tror att ALLT jag gör och säger beror på min vidriga sjukdom! Nej det gör det inte. Det finns kanske många beteenden som beror på den, men bara för jag är bipolär så betyder det väl inte att jag aldrig har rätt att bli sur eller reagera över nåt?:o

Suck suck....

Så detta handlar alltså inte bara om min sjukdom. Mitt liv är helt enkelt helt j*vla upp och nedvänt just nu, och jag vet inte vad jag ska göra.


Det enda jag vet nu är att jag på måndag ska på möte med kurator och skolsköterska angående boendestöd,

den 14 mars ska jag träffa överläkaren som tar hand om min medicinering, och då ska jag fixa så han kan göra ett läkarintyg på att jag är bipolär, tar medicin och inte är kapabel att ta hand om både skola och praktik på en gång, och att jag därmed bara kan göra det förstnämnda!

Sen ska jag inte träffa min gynekolog förens i April, så jag ska försöka nå honom på telefon och se om han kan fixa ett intyg han med på att jag har Endometrios, har ont i magen, går på behandling och mår skit. Detta har han förresten redan sagt att han kan fixa, innan jag trodde det var nödvändigt. Men nu måste det alltså göras.


Ja det är mycket att fixa och dona med när man är sjuk! Men vill jag ha mina bidrag och en utbildning är det bäst som f*n att jag gör det.

Var finns ni nu när jag behöver det?:/

 
 
Madeleine

Madeleine

7 mars 2012 22:24

Vilken otroligt bra och läsvärd blogg du har! Jag kan bara inte sluta läsa det du har skrivit. Jag hoppas du klarar igenom sjukdomarna. Kram Madde

http://maddy87.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

8 mars 2012 08:35

Tack så jätte mycket!
Jag skriver bara direkt ur min verklighet.:)

Tack ännu en gång.
Din kommentar betyder mycket.

Kram Bella

 
malin-helena

malin-helena

8 mars 2012 19:15

Hejsan. jag kom in på din blogg på grund av en slump och såg detta inlägget och reagerade på den första delen om din viktndegång. Jag har ingen aning om du går efter någon diet eller hur din taktik är när du vill gå ner i vikt.
Men jag vill verkligen ge dig ett tips om att INTE ta bort kolhydraterna helt. Du kommer förmodligen bli väldigt trött, orkeslös och få dåligt humör.
Däremot vill jag ge dig tips på hur du kan lägga upp maten isätllet.
Ät 5-6 mål om dagen och inte mer än 3 timmar mellan varje mål. Ät isätllet mindre portioner. Tänk varje mål lite stabilare. Frukost, lunch och kvällsmat. Mellan där några mindre mellanmål.
Och ät kolhydrater till frukost och lunch och skippa dem på kvällen. :)
Jag lovar att du kommer gå ner i vikt om du väljer "smart mat". :)
Som sagt, detta är bara ett tips. Men jag själv äter efter detta och har gått ner från 70 kg till 66.4 kg sedan nyår. :)

Vill du har lite mer tips eller så, så skriv till mig. Jag har även en del tips på mat och bra mellanmål i min blogg. :)
Jag tycker det är väldigt roligt och peppande för mig själv att peppa andra till ett hälsosamt liv. :)

Ha en härlig torsdags kväll och hoppas vi hörs av mer.
/ Malin.

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Isabella Gonzalez

8 mars 2012 20:43

Hej Malin!
Jag följer GI metoden, vilket har varit fruktansvärt...

Tack så jätte mycket för dina tips! Ska verkligen ta åt mig av dom!
Kommer verkligen kolla in din blogg.:)
Det är bara att ösa på med tips, jag snappar upp allt som kan få mig till ett hälsosamt liv!:)

Ha det bäst.

/ Bella

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 25 juli 2012 14:52

Hörrni. Jag har en ny blogg nu! http://isabeellas.devote.se/ Så jag kommer alltså vara Där nu.:) Hoppas ni fortsätter följa mig! Kram ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 14:20

Laddat ner fler roliga appar att pyssla med collage och effekter på.:) ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 10:49

Morgon pigg det är jag det idag. Varit vaken sen halv nio imorse, vilket jag inte brukar vara. Men blev helt slut efter träningen igår plus att jag tog lugnande innan sängdags, så jag har ju sovit stenhårt.:) Har ringt en massa ärenden sen jag lå...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards