♥ Drömmen Om Ett Barn ♥

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Sommarjobb och Lägenhet!

Av Isabella Gonzalez - 13 mars 2012 09:35

Jaha, lite goda nyheter har man allt!:)

Som det ser ut nu har jag både sommarjobb och eventuellt en lägenhet till hösten.

Vi kan börja med sommarjobbet;

Jag fick erbjudande av min ena lärare att sommarjobba hos hennes bror som är bonde. Antingen plocka jordgubbar eller andra grönsaker, eller vika lådor. Jag vet, det låter riktigt....ointressant. Men jag behöver pengar, och det kanske vore bra för mig att ändå ha lite rutiner på även sommarlovet!

Som jag är nu är jag inte ens kapabel att fullfölja min praktik, men detta är någonting jag hoppas kommer ändras dessa månader. Jag kan ju inte bara lägga mig ner och ge upp, till sommaren kanske jag är på hugget och jobbar!

Men för att ha andra valmöjligheter - kanske, så har jag sökt andra jobb också. Sitter i skolan och skriver mitt CV för fullt. Är så tacksam över att jag i ett år kunde fullfölja min föredetta praktik utan problem. Jag var på Maxi och fick världens bästa omdöme, och dom var såååå förtjusta i mig.:P Detta omdöme har jag klokt nog sparat, så det ser minsann lite ljust ut.

Just nu skriver jag till Netto i Kävlinge, som ligger med tåg ca 10-15 minuter ifrån där jag bor. Dom söker butiksbiträde, och vem har jätte mycket erfarenheter av det? Jo det är minsann jag. :)


Sen angående lägenheten. Samma lärare som ville att jag skulle jobba för hennes bonde-bror, har även en syster (wow vilka kontakter) som hyr ut en lägenhet för studenter. Jag skulle kunna flytta in redan imorgon, typ. Men då får jag bara stanna i två månader, eftersom att dom hyr ut till sommargäster på sommaren, och för att få bostadstillägg måste detta vara en längre period.

Så, om nu syrran till min lärare godkänner att jag flyttar in i Augusti - September istället, så är lägenheten Miiiiin, ett tag iaf!!:) Min lärare har lagt ett gott ord för mig, och förklarat min situation. Det känns fan skitbra!

Bella ler.....för en gång skull.:)

I och med att jag har sommarlov sen, kan jag faktiskt vara lite oftare hos min pojkvän då. Med det säger jag inte att jag ska våldgästa honom en hel sommar, men jag kan komma hemifrån lite längre än en helg, då och då!


Nä nu ska jag fortsätta skriva CV. Taggad för första gången på länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Gonzalez - 25 juli 2012 14:52

Hörrni. Jag har en ny blogg nu! http://isabeellas.devote.se/ Så jag kommer alltså vara Där nu.:) Hoppas ni fortsätter följa mig! Kram ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 14:20

Laddat ner fler roliga appar att pyssla med collage och effekter på.:) ...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 10:49

Morgon pigg det är jag det idag. Varit vaken sen halv nio imorse, vilket jag inte brukar vara. Men blev helt slut efter träningen igår plus att jag tog lugnande innan sängdags, så jag har ju sovit stenhårt.:) Har ringt en massa ärenden sen jag lå...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Av Isabella Gonzalez - 23 juli 2012 00:40

Ooops. Glömde säga. - 3 kg nu.;) Ja va fan det händer grejer! Men inte ett skit syns utanpå!...

Presentation


20 årig tjej som skriver om ofrivillig barnlöshet, Endometrios, Bipolär sjukdom & vardagen.
Hjärtligt Välkommna in!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards